Mentoring w biznesie
Sukces w biznesie jest wypadkową wielu czynników - odpowiedniej wiedzy, samodyscypliny, talentu, chęci doskonalenia się, systematyczności, dążenia do obranego celu. Na obecnym rynku pracy nie trudno zauważyć, że doskonałe wykształcenie, które daje naprawdę bogatą wiedzę branżową i solidne podstawy do dalszego rozwoju nie zawsze wystarcza, aby osiągnąć zawodowy sukces. Mentoring w biznesie.
Znaczenie mają także umiejętności osobiste. Dlatego wiele osób wybiera różne szkolenia i kursy, które mają w nich rozwinąć przedsiębiorczość, nauczyć ich systematyczności i skrupulatności czy odpowiedniej komunikacji. Takie kursy może zastąpić także mentoring. Pojęcie to szturmem wkroczyło do współczesnego biznesu. Na czym ono dokładnie polega? Otóż jest to relacja pomiędzy uczniem, a ekspertem w konkretnej dziedzinie (mentorem). Mentor powianiem mieć duże osiągnięcia zawodowe, ponieważ tylko wtedy może stać się autorytetem dla swojego ucznia. W biznesie relacja taka pozwala szlifować wiedzę, umiejętności i zdobywać doświadczenie pod okiem najlepszego w swoim fachu specjalisty, który zna realia rządzące konkretną branżą, jest w stanie ukierunkować początkującą osobę i czuwać nad jej rozwojem.
Z mentoringu najwięcej wynoszą osoby, który są rokujące, ale brakuje im samozaparcia i doświadczenia. Liderzy raczej nie sprawdzą się w tej roli, ponieważ będą chcieli przeforsować własne pomysły ponad te proponowane przez mentora i nie wystarczy im cierpliwości na długotrwałe spotkania.